ინტელის პროექტებით სწავლება

პორტფოლიო
ჩემი პროექტი
              სასწავლო პროექტის გეგმა
თემის ავტორი
სახელი და გვარი
მანანა გობეჯიშვილი
რაიონი
ონის რაიონი
სკოლა
ქ. ონის  სიმონ სხირტლაძის საჯარო სკოლა
ქალაქი
ქ.ონი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება :მსოფლიოს სიმბოლოები მართავენ.
მოსწავლეებმა უნდა განასხვავონ სიმბოლო ემბლემისა და ნიშნისაგან. გააანალიზონ კულტურის გავლენა კაცობრიობის განვითარების სხვადასხვა ეტაპზე,ადამიანის ბიოლობიური,სოციალური და პიროვნული მოთხოვნილებების ფორმის გათვალისწინებით
თემის შინაარსი
საგნობრივი სტანდარტიდან გამომდინარე გათვალისწინებულია მოსწავლემ შეძლოს სიმბოლო აღიქვას,როგორც კულტურული უნიბერსალია,განიხილოს მისი კონკრეტული ფორმები სხვადასხვა კულტურაში და განსაზღვროს მისი მნიშვნელობა.ხშირად ისინი ვერ განასხვავებენ სიმბოლოს ემბლემისა და ნიშნისაგან.პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობები მოსწავლეებს დაეხმარება სიმბოლოს მნიშვნელობის გაცნობიერებაში1)შექმნიან თავიანთი განწყობის გამომხატველ სიმბოლოს.2)ისაუბრებენ მათთვის ნაცნობი სიმბოლოების შესახებ.3) დაამუშავებენ ტექსტს  ვიცი-მინდა ვიცოდე მეთოდის გამოყენებით.4)მოისმენენ მასწავლებლის მინი-ლექციას სიმბოლოების ცოდნის მნიშვნელობის შესახებ.5) მოამზადებენ სიმბოლოებთან დაკავშირებულ პრეზენტაციებს ჯგუფებში და წარმოადგენენ აუდიტორიის წინაშე.6) დაწერენ ესეს.
საგანი
არჩევითი საგანი  „მსოფლიო კულტურა“
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური -   მე-10 კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
მაგალითად: 2 გაკვეთილი  90 წუთი
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
არჩ.მსოფ.კულტ.X/XI/XII.3. მოსწავლეს ანალიზის შედეგად შეუძლია გააცნობიეროს,რომ ადამიანთა ნებისმიერი სტაბილური ერთობა გულისხმობს ამ ერთობის მდგრადობის  უზრუნველმყოფი რეგულაციური სისტემის არსებობას.
შედეგი მიღწეულია,თუ მოსწავლე:
v  ჯგუფში და ინდივიდუალურად ადგენს ნებისმიერი კულტურისთვის დამახასიათებელი უნივერსალიების ჩამონათვალს.ირჩევს ამ ჩამონათვალიდან რამდენიმეს და განიხილავს მათ კონკრეტულ ფორმებს სხვადასხვა კულტურაში.
v  მიმოიხილავს კულტურის გავლენას კაცობრიობის განვითარების სხვადასხვა ეტაპზე ადამიანის ბიოლოგიური,სოციალური,და პიროვნული მოთხოვნილების დაკმაყოფილების ფორმების გათვალისწინებით და წერს ესეს.
არჩ.მსოფ.კულტ.X/XI/XII.4.მოსწავლე იკვლევს სხვადასხვა ფაქტორის გავლენას კულტურის ჩამოყალიბებასა და ფუნქციონირებაზე.
v  საქართველოს ან სხვა რომელიმე ქვეყნის მაგალითზე აღწერს და განიხილავს რეგიონების კულტურულ მახასიათებლებს და პოულობს საერთო და განსხვავებულ თვისებებს.
v  საკუთარი გარემოს მაგალითზე იკვლევს თანამედროვე გლობალური ტენდენციების გავლენას ადგილობრივ კულტურაზე და აფასებს ამ ტენდენციებს დადებით და უარყოფით მხარეებს.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
v  მოსწავლეები შექმნიან  საინფორმაციო ბროშურებს თავიანთი განწყობის გამომხატველი სიმბოლოს შესახებ.
v  იმსჯელებენ ნაცნობი სიმბოლოების მნიშვნელობის შესახებ.
v  ჯგუფებში იმუშავებენ  მოიძიებენ სხვადასხვა სიმბოლოს და წარმოადგენენ პრეზენტაციებს აუდიტორიის წინაშე.
v  დაწერენ ესეს კაცობრიობის განვითარების სხვადასხვა ეტპზე კულტურის გავლენის შესახებ.
v  მოსწავლეები გააცნობიერებენ კულტურის გავლენას კაცობრიობის განვითარების სხვადასხვა ეტაპზე ადამიანის ბიოლოგიური,ცოციალური და პიროვნული დაკმაყოფილების ფორმების გათვალისწინებით.
v  შეძლებენ სიმბოლოს ამოცნობას და გაანალიზებას.
v  სიმბოლოს განსხვავებას ემბლემისა და ნიშნისაგან.
v  დაწერენ ესეს.
v  შექმნიან კლასის სიმბოლოს.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
დაახლოებით რამდენი ენა არსებობს დედამიწაზე
თემატური კითხვები
რამდენად შესაძლებლად გეჩვენებათ ისეთი ენის არსებობა,რომელიც ყველა ეროვნების ადამიანისთვის გასაგები იქნებოდა
შინაარსობრივი კითხვები
შეიძლება თუ არა,რომ ვთქვათ,რომ სიმბოლოების ენა სწორედ ასეთი ენაა


შეფასების გეგმა
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ





 კითხვარი




მოსწავლეთა მზაობა პროექტისადმი
განწყობის გამომხატველი სიმბოლოების შესახებ ბროშურის შექმნა
ნაცნობი სიმბოლოების შესახებ მსჯელობა

 სხვადასხვა სიმბოლოს მოძიება პრეზენტაციის მომზადებისა და აუდიტორიისათვის წარდგენის უნარი;


შეფასება დაკვირვების ჩეკლისტით



პრეზენატაციის შეფასების რუბრიკა;




ესეს წერა
კლასის სიმბოლოს შექმნა და აუდიტორიის წინაშე წარდგენა.
პრეზენტაციის შფასების რუბრიკა




მხატვრული თხზულების  წერის შეფასების რუბრიკა



შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
კითხვარის საშუალებით დავადგენ მოსწავლეთა მზაობას პროექტისადმი .მოსწავლეების მიერ დამზადებული ბროშურები პროექტის შესახებ დამეხმარება განვსაზღვრო რამდენად აქვთ გაცნობიერებული მოსწავლეებს პროექტის იდეა და ამოცანები.შეფასების დაკვირვების ჩეკლისტით შევაფასებ მოსწავლეთა მსჯელობას ნაცნობი სიმბოლოების შესახებ.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკით  შევამოწმებ პრეზენტაციის მომზადების და აუდიტორიასთან წარდგენის უნარს. მოსწავლეების მიერ დაწერილ ესეს შევაფასებ მხატვრული თხზულების წერის შეფასების რუბრიკით.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი აქტივობის შსრულებისთვის მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ მხატვრული თხზულების წერა.
v  პრეზენტაციის მომზადებაPoverPointis  ანსხვა საპრეზენტაციო პროგრამით.
v  იცნობენ სხვადასხვა სიმბოლოს.
სასწავლო პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე მასწავლებელმა უნდა განსაზღვროს მზად არიან  თუ არა მოსწავლეები ამგვარი გამოწვევისთვის და აქვთ  თუ არა საბაზისო ცოდნა და უნარ-ჩვევები.
1 დღე-მასწავლებელი ესაუბრება  მოსწავლეებს სიმბოლოს  მნიშვნელობის შესახებ  .მოსწავლეები გაიხსენებენ მათთვის ნაცნობ  სიმბოლოებს და მა თ მნიშვნელობაზე ისაუბრებენ ერთიდაიგივე სიმბოლოს სხვადასხვა კულტურაში გამოყენებასა და მის მნიშვნელობაზე.
2 დღე-მოსწავლეები დაწერენ  ესეს“მსოფლიოს სიმბოლოები მართავენ“ და შექმნიან კლასის სიმბოლოს .წარმოადგენენ  პრეზენდაციას აუდიტორიის წინაშე.








დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
მოსწავლე წერით დავალებას შეასრულებს განსხვავებულ ფორმატში, მხატვრული თზულების წერის ნაცვლად იმუშავებს სპეციალურად მისთვის მაქსიმალურად შეზღუდული რაოდენობის  ღია კითხვებით შედგენილ კითხვარზე.  ვაჩვენებ მისთვის ნაცნობ რომელემე სიმბოლოს და ვთხოვ ისაუბროს ამ სიმბოლოს მნიშვნელობის შესახებ.პრეზენტაციას წარმოადგენს ზეპირად (თუკი ვერ მოახერხებს საპრეზენტაციო პროგრამით მუშაობას), ან დავახმარ სხვა მოსწავლეს.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

არაქართულენოვანი მოსწავლე მხატვრულ თხზულებას წარმოადგენს მშობლიურ ენაზე,  ვთხოვ უცხო ენის მასწავლებლის დახმარებით გადათარგმნოს თხზულება ქართულ ენაზე და მოამზადოს პრეზენტაცია ქართულად განსაზღვრული რაოდენობის შევეკითხები მისთვის ნაცნობი უცხო ენის მასწავლებელთან ერთად, კითხვებს, წინასწარ მოვამზადებინებ პასუხებს მეწყვილის დახმარებით შეკითხვებზე, დავეხმარები ინტერვიუზე დაკვირვებასა და  ჩეკლისტის შევსებაში


მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
მაღალი აკადემიური მოსწრების მქონე მოსწავლეებს ვთხოვ დაეხმარონ თანაკლასელებს პრეზენტაციის მომზადებაში; იმუშავებენ PowerPoint-თან შედარებით რთულ საპრეზენტაციო პროგრამაზე.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები



ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები

კომპიუტერი,პროექტორი,დიდი ფორმატები ,მარკერები, წიგნი-მსოფლიო ენციკლოპედია,თაბახები
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები




ტრენინგების რეფლექსიები


                                   
                         ინტელის ტრენინგები
                                                 

 I დღე -ზოგადად ვისაუბრეთ პროექტებზე და სასწავლო პროექტების ეფექტურ დაგეგმვაზე.გავეცანით ინტელის პროექტს და ვიმუშავეთ viuer-ეში.ვისწავლეთ პუბლიკაციების მომზადება-ბროშურის,გაზეთის. გავეცანით ბიბილიოგრაფიას.
II  დღე-მოვახდინეთ ბროშურებისა და გაზეთების სრულყოფა,ყურადღება გავახვილეთ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევბზე და მიმართულების მიმცემ საკავანძო კითხვებზე.საავტორო უფლებების დაცვის თაობაზე გავმართეთ დისკუსია.შევქმენით საქაღალდეები.
  III დღე - განვიხილეთ ეროვნული გეგმის სტანდარტები,ამ გეგმიდან გამომდინარე დავსახეთ მიზნები.
   IV დღე -განვიხილეთ შეფასების მეთოდები და სტრატეგიები,ვისაუბრეთ განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებებზე.ყურადღება გავამახვილეთ მოსწავლეთა საჭიროებებზე.
 V დღე -  მოვამზადეთ პრეზენტაციის ძირითადი ელემენტები ,გავაკეთეთ ჩვენი პორტფოლიოს პრეზენტაცია,გავუზიარეთ ერთმანეთ        ს აზრები. შევქმენით ბლოგი.
 VI-  დღე - ვისაუბრეთ კავშირებზე,მოსწავლეთა დაწყვილება-დაჯგუფებებზე,გავეცანით სამართლებრივ ნორმებს,რომლებიც უნდა დავიცვათ ტექნოლოგიების გამოყენებისას.ვისწავლეთ ინტერნეტიდან სასწავლო რესურსების გამოყენება
   VII დღე - ვისაუბრეთ მოსწავლეთა სავარაუდო ნაშრომების შეფასებაზე. განვიხილეთ მოსწავლეთა თვალით დანახული სასწავლო პროცესები და პროექტების შეფასების სტრატეგიები.
  VIII დღე - ვისაუბრეთ განსხვავებული საჭიროებების მქონე მოსწავლეებთან მუშაობის თავისებურებებზე. განვიხილეთ პროექტის გეგმა და ფასილიტაცია ტექნოლოგიების გამოყენებით.სრულვყავით ჩვენი შექმნილი პორტფოლიოები.
    IX-დღე - მოვახდინეთ სასწავლო პორტფოლიოების ატვირთვა  დოკუმენტებში. გამოვაქვეყნეთ ბლოგზე.თითოეულმა გავაკეთეთ ჩვენი პორტფოლიოს პრეზენტაცია.შევაჯამეთ და შევაფასეთ მუშაობა 9 დღის განმავლობაში


No comments:

Post a Comment